СТОРІНКА ЗДОРОВ"Я
Правила безпечної поведінки для дітей
Як уберегтися від падінь та забитих місць
Не грай з висувними шухлядками меблів — можеш прищемити палець або руку.
Не визирай із відчиненого вікна – можеш упасти вниз.
Не бий нікого по голові — ти можеш травмувати його.
Не стрибай з висоти – ти можеш упасти, зламати ногу або руку.
Не стій поруч із гойдалкою — можеш зазнати удару.
Не грайся палицями — можеш поранити себе або друга.
Бігаючи, не забувай дивитися під ноги — можеш не помітити який-небудь предмет, спіткнутися й упасти.
Перш ніж залізти на стілець, подбай про те, щоб хтось притримував його.
Не бігай у темряві — ти можеш натрапити на який-небудь предмет або спіткнутися й упасти.

Профілактичні заходи під час підвищеної захворюваності ГРЗ та грипу
Для батьків

1. Обмежити знаходження дитини у місці масового скупчення дітей (цирк, театр ляльок, кінотеатр, транспорт).
2. Терміново ізолювати дитину, яка захворіла від здорових, тим більше від дітей.
3. Посилити санітарний режим у приміщені (вологе прибирання щоденно, провітрювання кімнат).
4. Завести в будинку бактерицидні рослини (герань, цибуля, часник).
5. Більше вживати продуктів з вітамінів „С" (лимон, цибулю, смородину, шипшину).
6. З метою профілактики змазувати проходи носової оксаліновою маззю кожного ранку.
7. Дуже ефективно вдихати пару цибулі, часнику, нарізати або потерти їх, на тарілці поставити у спальні.
8. Одягти дітей за погодою, не перегрівати їх, не допускаючи переохолоджень.
Піклуйтеся про фізичне здоров'я дитини
1. Намагайтеся вести здоровий спосіб життя. Створіть у сім'ї атмосферу пошани до здоров'я.
2. Дотримуйтеся режиму, що відповідає вікові дитини, особливо у вихідні дні. Наблизьте його до того режиму дня, до якого вона звикла в дошкільному навчальному закладі.
3. Зробіть активний відпочинок у вихідні дні звичним способом життя родини. Практикуйте виїзди на природу з проведенням рухливих і спортивних ігор за участю всіх членів родини. Пояснюйте дитині правила здоров'язбережувальної поведінки.
4. Використовуйте в оздоровленні дитини засоби природного загартовування: сонце, повітря і воду. Пояснюйте їх позитивний вплив на здоров'я. Загартовувальні процедури виконуйте разом з дитиною.
5. Використовуйте слушну ситуацію, щоб задовольнити цікавість дитини щодо будови і функцій органів та систем організму. Підготуйте ілюстративний матеріал, наукову інформацію, адаптовану до сприймання дитиною дошкільного віку. Ці матеріали є у "Великій енциклопедії для дошкільників", атласі "Людина" (для дошкільників), передплатних виданнях: "Азбука здоров'я", "Дерево пізнання" тощо.
6. Доводьте дитині на власному прикладі необхідність піклування про організм. Пояснюйте свій стан здоров'я, причини захворювання і способи подолання недуги. Акцентуйте увагу на засобах нетрадиційної медицини (точковий масаж, льодотерапія, фітотерапія тощо).
7. Навчайте дитину правил догляду за органами тіла. Під час виконання гігієнічних і загартовувальпих процедур використовуйте фрагменти з фольклорних і літературних творів, дидактичні вправи: "Зроби навпаки", "Що потрібно, щоб бути чистеньким?", "Що зайве, чому?" тощо.
Бережіть психічне здоров'я дитини
1. Створіть удома спокійну, дружню атмосферу. У разі необхідності робіть дитині зауваження коректно, не підвищуючи тону.
2. Будуйте стосунки з дитиною на основі взаємоповаги і взаєморозуміння. Прислухайтеся до думки дитини, надавайте їй змогу вільно висловлюватися.
3. Встановіть чіткі вимоги до дитини і будьте послідовними, вимагаючи їх виконання.
4. Будьте терплячими стосовно дитини. Контролюйте власні негативні емоції.
5. Заохочуйте допитливість дитини, збагачуйте розвивальне предметно-ігрове середовище сюжетними іграшками, книгами, настільними іграми тощо. Виділіть для дитини, по можливості, окрему кімнату або створіть їй власний дитячий куточок у загальній кімнаті.
6. Поважайте дитину, вірте в її можливості, створюйте умови для її всебічного розвитку. Разом з дитиною відвідуйте дитячі вистави в театрі, переглядайте розвивальні телепередачі, читайте художню літературу. Обов'язково обговорюйте, аналізуйте отриману дитиною інформацію.
7. Розвивайте в дитини впевненість у собі, активність, адекватну самооцінку. Хваліть дитину. Не залишайте непоміченою дію, що її дитина зробила самостійно, доклавши певних зусиль.






